ایران و جهان

ایرلاین‌های «آن‌تایم» ۲۴ تا۴۰ درصد پروازشان با تاخیر انجام شد


به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش تأخیرات پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد در تیر ماه اعلام کرد: هواپیمایی آسمان با انجام ۵۴۶ سورت پروازی دارای تأخیر و اختصاص ۱۹ درصد کل تأخیرات پروازی به خود، رکورددار این حوزه است. پس از آسمان، ایران ایر و آتا هر دو با انجام ۳۴۸ و ۳۴۷ پرواز با تأخیر و دارا بودن ۱۲ درصد تأخیرات پروازی، مشترکا در رتبه دوم و ماهان با انجام ۲۹۰ پرواز تأخیردار و تخصیص ۱۰ درصد کل تأخیرها به خود، سومین ایرلاین پرتأخیر ماه گذشته است.

بر اساس این گزارش، در تیرماه امسال شرکت هواپیمایی آسمان با ۹۷۳ سورت پرواز، از نظر تعداد پرواز در رتبه اول، ماهان با ۷۹۹ پرواز در  رتبه دوم و ایران ایر نیز ۷۲۱ سورت پروازی در ماه گذشته سومین ایرلاین پرسفر بوده است.

همچنین گفتنی است از نظر دارا بودن بیشترین تأخیر نسبت به تعداد پروازهای انجام شده هر ایرلاین، آتا با دارا بودن ۶۱ درصد تأخیرها رتبه اول را از نظر این شاخص کسب کرده است. آتا در این ماه ۵۷۱ پرواز داشته که ۲۲۵ سورت پروازی آن به موقع (۳۹ درصد) و ۳۴۷ سورت پروازی نیز تأخیردار (۶۱ درصد) انجام شده است.

از سوی دیگر هواپیمایی نفت با دارا بودن ۶۰ درصد پرواز تأخیردار از کل پروازهای خود در تیرماه، رتبه دوم از نظر درصد تأخیرات نسبت به تعداد پروازهای داخلی یک شرکت هواپیمایی را کسب کرده است. این شرکت از ۱۵۹ پرواز خود، ۶۴ سورت پروازی را به موقع (۴۰ درصد) و ۹۵ سورت پروازی را با تأخیر (۶۰ درصد) انجام داده که سبب شده این هواپیمایی در این رتبه بایستد.

رتبه سوم از منظر شاخص درصد تأخیرات نسبت به تعداد پروازهای یک شرکت را تابان با انجام ۵۸ درصد پروازهای خود با تأخیر کسب کرده است. این شرکت هواپیمایی از ۴۲۰ پرواز خود، تنها ۱۷۸ پرواز (۴۲ درصد) را به موقع انجام داده و در ۲۴۲ پرواز مابقی (۵۸ درصد) مسافران را با تأخیر به مقصد رسانده است.

آسمان و کاسپین هر کدام با انجامِ تأخیردارِ ۵۸ و ۵۶ درصد پروازهای خود، از دیگر ایرلاین هایی هستند که بیش از نیمی از پروازهایشان با تأخیر انجام شده است.

ایرلاین های «آن‌تایم» ۲۴ تا۴۰ درصد پروازشان با تاخیر بود

با این حال هواپیمایی معراج با انجام ۷۶ درصد پرواز به موقع، رتبه نخست ایرلاین های کشور از نظر نداشتن تأخیر در پروازها را کسب کرده است. این شرکت هواپیمایی در تیر ماه امسال ۹۳ سورت پرواز داشته که ۷۱ سورت پروازی (۷۶ درصد) آن به موقع و ۲۲ سورت پروازی (۲۴ درصد) با تأخیر انجام شده است.

ساها و ماهان با انجام ۶۴ درصد پروازهایشان در موقع مقرر، رتبه دوم را کسب کرده اند؛ اما با این تفاوت که ماهان از ۷۹۹ پروازی که در ماه گذشته داشته، تنها ۳۹ درصد آنها با تأخیر انجام شد؛ ولی ساها تنها ۶۱ بار هواپیماهایش از مبدأ مهرآباد به سایر مقاصر پریده اند که ۴۱ سورت پروازی (۶۴ درصد) آن به موقع بوده است.

سپهران نیز با انجام ۱۰۲ سورت پروازی به موقع از مجموع ۱۶۳ پرواز خود در تیرماه، توانسته است رتبه سوم ایرلاین های دارای پرواز به موقع با انجام ۶۳ درصد پرواز را به دست بیاورد.

همچنین اترک ایر اگرچه ۶۲ درصد پرواز به موقع داشته، اما تنها در کل تیرماه ۵۲ سورت پروازی داشته است که کمترین میزان پرواز را در میان ایرلاین های ایرانی در ماه گذشته به خود اختصاص داده است.

با این حال قشم ایر و کیش ایر هر کدام با ۶۱ درصد پرواز به موقع از به ترتیب ۴۲۲ و ۴۴۳ سورت پروازی، نام خود را میان ایرلاین های دارای بالای ۶۰ درصد پرواز به موقع ثبت کرده اند.

هواپیمایی ایران ایرتور در ماه گذشته ۲۰۳ سورت پروازی را انجام داده که ۱۲۰ بار آن به موقع (۵۹ درصد) و ۸۳ سورت پروازی (۴۱ درصد) آن با تأخیر انجام شده که سبب شده این شرکت از میان ایرلاین های دارای بیشترین تأخیر در ماه های گذشته جدا شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا