اخبار خوزستان

ایران آمادگی بازگشایی مرز خسروی را دارد


به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: مثل سالهای گذشته نیروی انتظامی از هم اکنون آمادگی انجام وظایف خودش را برای تردد راحت تر زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین دارد و جلسات مقدماتی هم برگزار شده است.

وی با اشاره به انجام بازدیدهای مختلف از مرزهای رسمی کشور ادامه داد: مسئولیت نیروی انتظامی امنیت و تسهیل در تردد زائران هست؛ امیدواریم با هماهنگی خوبی که در ستاد اربعین و سایر دستگاه ها به ویژه نیروهای مسلح انجام شده و همچنین همکاری خوب مردم در زمینه تهیه ویزا، گذرنامه و آمادگی کامل داشتن مشکلی نداشته باشیم.

سردار اشتری در خصوص بازگشایی مرز خسروی بیان کرد: مجموعه هایی که متولی موضوعات امنیتی هستند، آمادگی کامل را برای راه اندازی مرز خسروی دارند ولی به شرط اینکه کشور عراق هم این آمادگی را اعلام کند. اگر از نظر عراق در خصوص مسائل تسهیل، تردد و امنیت زائران مورد قبول واقع شود از طرف ما آمادگی بازگشایی وجود دارد؛ در نهایت نیز به تصمیمات اخذ شده در ستاد ملی اربعین به ریاست وزیر کشور بستگی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان عنوان کرد: استان خوزستان یک استان خاص و ویژه ای است؛ مردمی صبور، متدین و مقاومی دارد. استان یادگار دفاع مقدس است و امیدوارم فرماندهان انتظامی ما بتوانند خدمتگزاران خوبی برای این مردم باشند که تا حالا بوده اند. فرمانده انتظامی جدید  خوزستان هم با شتاب و روحیه بیشتر انجام وظیفه می کند و مردم هم همکاری داشته باشند تا شاهد توفیقات بهتر و بیشتری نسبت به گذشته باشیم.

سردار اشتری در واکنش به اینکه آیا توجه خاصی به استان خوزستان در زمینه اجتماعی (با توجه به وقوع نزاع و دست به اسلحه شدن برخی از مردم در درگیری ها) دارید، گفت: موضوعات امنیتی مورد توجه نیروی انتظامی و اعضای شورای تأمین استان بوده و خواهد بود؛ امیدوارم با اقدامات انجام شده، حمایت های قضائی و همکاری مردم دیگر شاهد این نزاع ها و درگیری ها در شهرهای استان نباشیم.

وی تأکید کرد: قطعا نیروی انتظامی با کسانی که به حقوق دیگران تعدی و قانون را رعایت نکنند به صورت مقتدرانه برخورد خواهد کرد. از آن دسته از مردمی که برای کاهش این نزاع ها همکاری داشتند، تقدیر و تشکر می کنم و امیدوارم همکاری ها بیشتر شود تا دیگر شاهد چنین درگیری های خانوادگی، قومی و محلی در استان خوزستان نباشیم.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا