ایران و جهان

اسپوتنیک: آمریکا مانع فروش هواپیماهای روسی به ایران است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بخش فارسی خبرگزاری «اسپوتنیک»، روسیه آمریکا را به مانع‌تراشی در مسیر صادرات هواپیماهای مسافربری این کشور به ایران متهم کرده است.

این خبرگزاری در این باره اعلام کرد: قرارداد چندین میلیاردی روسیه برای صادرات هواپیماهای مسافربری «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران به دلیل طولانی شدن تشریفات حقوقی مربوطه در وزارت خزانه داری آمریکا دارد برهم می‌خورد.

اسپوتنیک در ادامه نوشته است: ضرورت حصول توافق میان سوخو و OFAC (یکی از بخش‌های وزارت خزانه‌داری امریکا) در رابطه با استفاده از قطعات ساخت ایالات متحده در سوخو سوپرجت ۱۰۰ یکی از موانع برای امضای قراردادها با ایران است.

گزارش مذکور در ادامه می‌افزاید: به عنوان نمونه می توان به شرکت های آمریکایی Hamilton Sundstrand ،Goodrich Corporati پارکر و Honeywell اشاره کرد که تامین کننده قطعات گوناگون برای هواپیما های مسافربری سوخو سوپرجت ۱۰۰ هستند. از لحاظ تئوریک سوخو می‌توانست خودش این قطعات را تولید کند، اما در اینصورت وقت زیادی نیاز است و ایران قصد ندارد منتظر بماند.

«ولادیسلاو ماسالوف» معاون شرکت متحده هواپیماسازی روسیه فوریه سال گذشته ایران را «بازاری خوب» توصیف کرده و از احتمال فروش ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به تهران خبر داده بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا