ایران و جهان

استقلال – تراکتور؛ محکومین به پیروزی/ سپاهان در خدمت پرسپولیس!


به گزارش خبرنگار مهر، سومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر با انجام ۵ بازی امشب پیگیری می‌شود که طی آن صنعت نفت در خانه خود از پدیده پذیرایی می‌کند، ذوب آهن در تهران به مصاف پیکان می‌رود، فولاد در مشهد میزبان سیاه جامگان است، سپاهان در خانه خود از پارس جم صدرنشین مسابقات پذیرایی می‌کند و در حساس ترین دیدار این هفته استقلال در خانه خود از تراکتورسازی میزبانی می‌کند.

* صنعت نفت – پدیده
پدیده و صنعت نفت با ۴ و ۳ امتیاز برگزار کننده اولین بازی این امشب هستند. پدیده هفته گذشته بهترین نتیجه را به دست آورد و با زدن ۴ گل به تیم مدعی سپاهان پدیده هفته گذشته مسابقات شد. این تیم مشهدی که با تغییرات کم و ثبات خوب به مسابقات این فصل قدم گذاشته است، با ۵ گل زده و یک گل خورده و گرفتن ۴  امتیاز شرایط مناسبی در جدول دارد و در رده سوم جدول قرار گرفته است. 

صنعت نفت آبادان فصل را با یک پیروزی برابر استقلال خوب شروع کرد و با یک شکست مقابل سایپا ادامه داد. شاگردان کمالوند هم در دو بازی گذشته ۳ گل زده و ۳ گل خورده دارند و شرایط نرمالی در این رقابت‌ها دارند.

صنعت نفت با جمعی از بازیکنان با تجربه و اسمی مثل کرار، شیمبا، آگستو سزار، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی، ناصر سالاری و… در این بازی خانگی به دنبال سه امتیاز کامل است و کمتر از پیروزی کمالوند و هواداران این تیم را راضی نخواهد کرد.

وجه مشترک هر دو مربی این است که قبل از ورود به عرصه مربیگری در عرصه رسانه فعال بوده و خبرنگار ورزشی بودند. ضمن این که هر دو کار مربیگری را با دستیاری فیروز کریمی آغاز کرده اند.

* پیکان – ذوب آهن
جدال امیر قلعه نویی و مجید جلالی در هر مقطعی از سال باشد خاطره مصاحبه سرمربی کنونی ذوب آهن در وصف صفات مردی و مردانگی مجید جلالی را یادآوری می‌کند. شرایط تیم ذوب آهن در دو هفته گذشته از فصل جاری به مراتب بهتر از پیکان است. این تیم با یک مساوی و یک پیروزی، کسب ۴ امتیاز و زدن ۵ گل و خوردن ۲ گل در رده چهارم جدول رده بندی قرار دارد و شاگردان جلالی با یک مساوی و یک شکست، ۳ گل زده و ۴ گل خورده در جایگاه دهم جدول قرار دارند. 

در تیم ذوب آهن این روزها یک جوان به اسم ربیع عطایا به چهره اول این تیم تبدیل شده و بار اصلی گلزنی و گلسازی این تیم در دو بازی گذشته با این بازیکن جوان بوده است. همچنین مهدی رجب زاده کاپیتان با تجربه این تیم که هفته گذشته نامش را بعنوان مسن ترین گلزن این فصل به ثبت رساند، همچنان با نزدیک به ۴۰ سال سن حرف اول را در طراحی حملات این تیم می زند.

ذوب آهن تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه است و حضور یک امیر قلعه نویی با تجربه روی نیمکت این تیم از آن چهره یک مدعی ساخته است.

پیکان هم با مجید جلالی و چند بازیکن با تجربه از جمله رحمان احمدی، امیرحسین صادقی و بختیار رحمانی و استفاده از چند بازیکن جوان مثل مرتضی آقاخان، مهدی شیری، آرمان قاسمی و ماهان رحمانی تیم خوش ساختاری دارد. این تیم نشان داده که از حداقل موقعیت ها می تواند به گل برسد. 

 * سیاه جامگان – فولاد
دو تیم در حالی در هفته سوم به مصاف هم می‌روند که در دو هفته گذشته سیاه جامگان فراتر از حد انتظار و فولاد کمتر از حد انتظار نتیجه گرفته است. بزرگترین مشکل فولاد برای این بازی میزبانی سیاه جامگان نیست. بلکه تعداد زیاد مصدومان این تیم است که در این دیدار هم نمی‌توانند تیم شان را همراهی کنند. سیروس پورموسوی از بازیکنان زیادی در این بازی قادر به استفاده نیست و این موضوع این تیم را رنج می‌دهد.

سیاه جامگان با یک مساوی نسبتا پرگل و داخل خانه با تیم پرقدرت ذوب آهن و یک پیروزی خارج از خانه در رشت مقابل سپیدرود و کسب ۴ امتیاز شرایط خوبی را با اکبر میثاقیان تجربه می‌کند. فولاد اما یک امتیاز بیشتر از دو بازی گذشته‌اش نگرفته که آن هم به لطف یک مساوی خانگی مقابل نفت تهران بود. کیوان امرایی، گوران یرکوویچ و پیام ملکیان از بازیکنان تاثیر گذار تیم سیاه جامگان در این فصل هستند که در این بازی هم می‌توانند به کمک تیم میثاقیان بیایند.

* سپاهان – پارس جم
این دیدار را می‌توان به مصاف «غول زخمی» با «پدیده فصل» تشبیه کرد. سپاهانی‌ها در خواب هم نمی‌دیدند برابر پدیده با ۴ گل تحقیر شوند. کرانچار برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی کار سختی دارد و باید بازیکنانش را برای یک دیدار حساس از نظر روحی آماده کند. این تیم دستخوش تغییرات زیادی شده و برای هماهنگی به زمان نیاز دارد. 

پارس جم اما پدیده واقعی این فصل مسابقات تا به اینجای کار بوده است. این تیم با دو پیروزی با ارزش و پرگل مقابل گسترش در تبریز و پیکان در جم به طرز شگفت آوری در پایان هفته دوم در صدر جدول قرار دارد. 

البته خود تارتار هم می‌داند حفظ این شرایط آن هم برای تیمی که به تازگی از لیگ یک به لیگ برتر آمده بسیار سخت و دشوار است. اما بهرحال آنها نمی‌خواهند به راحتی از صدر جدول به ذیل کشیده شوند. 

جمی‌ها با استفاده از بازیکنان خوبی مثل فروزان، صالحی، سینک و دیگران به دنبال آن هستند که روزهای خوب و شیرین شان را تداوم بخشند و برای این کار باید در نقش جهان یک تیم مدعی اما بیمار مثل سپاهان را مغلوب انگیزه خود کنند.

* استقلال – تراکتورسازی
این بازی را باید مهمترین بازی هفته دانست. هر دو تیم که می‌توانند جزو مدعیان قهرمانی باشند، در دو هفته گذشته شرایط مطلوبی نداشته‌اند. استقلال از دو بازی تنها یک امتیاز گرفته و شرایط تراکتورسازی وخیم تر از این تیم است. چون عملا هنوز هیچ امتیازی نگرفته است. پیروزی در این بازی برای هر دو تیم حیاتی است و شکست می‌تواند چالش های تازه‌ای برای تیم بازنده ایجاد کند. 

منصوریان با جمعی از بازیکنان با تجربه و جوان برای دومین دیدار خانگی فصلش آماده می‌شود تا اولین پیروزی فصل را به دست آورد. تراکتورسازان هم با تحمل دو شکست مقابل استقلال خوزستان و پرسپولیس در اهواز و تبریز، انگیزه‌های زیادی برای کسب امتیاز در این بازی دارد.

نقطه قوت هر دو تیم در خطوط میانی شان است. جایی که برای استقلال نورافکن، چشمی، جباروف، شجاعیان و دیگران بازی می‌کنند و در نقطه مقابل این تیم هم نفراتی مثل محمد نوری، مهدی کیانی و احتمالا سینا عشوری حضور دارند. حضور مهاجمانی با تجربه مثل فرزاد حاتمی، محمد ابراهیمی و مهدی شریفی هم این فاز تهاجمی قدرتمند نشان می‌دهد. 

نقطه ضعف تیم تراکتورسازی در بازی های گذشته این تیم در خط دفاعی بوده است. اما آبی پوشان علیرغم داشتن مهاجمان اسم و رسم دار در دو دیدار گذشته شان عملا هیچ گلی نزده اند و نمی‌توان از نظر آمار خط حمله استقلال را نقطه برتری این تیم دانست. 

برنامه بازی های باقیمانده از هفته سوم به شرح زیر است:

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

* سیاه جامگان – فولاد خوزستان – ساعت ۲۰:۳۰
* پیکان تهران – ذوب آهن (ورزشگاه شهدا شهر قدس تهران) ساعت ۲۰:۳۰
* صنعت نفت – پدیده (ورزشگاه تختی آبادان) ساعت ۲۰:۳۰
* سپاهان – پارس جنوبی جم (ورزشگاه نقش جهان اصفهان) ساعت ۲۰:۳۰
* استقلال تهران – تراکتورسازی (ورزشگاه آزادی) ساعت ۲۰:۴۵


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا