اخبار خوزستان

آب یکی از مصادیق مهم محیط زیست است


به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مجید شرفی شامگاه گذشته در همایش هم اندیشی و همیاری اعضای منتخب شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان با رویکرد محیط زیست و سلامت شهرستان شادگان که در محل تالار ملافاضل سکرانی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: محیط زیست یکی از مصادیق مهم کائنات الهی است که باید شرایط محیط زیست رعایت شود و برای اینکه برای این شرایط واقف باشیم سه مقوله آب، زمان و دریاها که این سه مقوله مهم از مصادق بارز محیط زیست براساس آیات و روایات به شمار می رود.

وی افزود: آب یکی از بارزترین و شاخص ترین نعمت خدادادی و یکی از مصادیق مهم محیط زیست است به همین دلیل ما باید شرایط وجود یک آب با کیفیت و کمیت برای حیات بشریت داشته باشیم.

امام جمعه شادگان تصریح کرد: درحال حاضر عمده مشکل و چالش اصلی کشاورزی شهرستان شادگان نبودآب است که وضعیت کنونی رودخانه ها و نهرهای کشاورزی این شهرستان در خشکی به سر می برند و این معضل قابل رفع و حل شدنی نیست.

وی یادآورشد: عمده ترین کار و اشتغال در این شهرستان، کار کشاورزی است که تاکنون ۱۰ درصد مشکلات آب کشاورزی حل نشده است.

حجت الاسلام شرفی در ادامه با انتقاد از وضعیت کنونی تالاب بین اللملی شادگان گفت: تالاب بین اللملی این شهرستان یک فرصت و نعمت بزرگی است که یکی از مصادیق مهم و جلی محیط زیست است اما به شکل صحیح و بهینه استفاده نمی شود.

وی درپایان گفت: تالاب بین اللملی شادگان می تواند منبع بسیار مهم سیاحتی جهانی باشد اما متاسفانه به آن توجهی نشده است.a


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا