ایران و جهان

۷۳۰ کاشمری برای خادم یاری رضوی ثبت نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، احمد قادری ظهر امروز در گردهمایی خادمیاران رضوی که به منظور هم‌اندیشی در امر برگزاری سنت حسنه قربانی در حسینیه حیدری کاشمر برگزار شد، گفت: طرح خادمیاری رضوی بعد از حکم تولیت آستان قدس رضوی در سال ۹۴ از سوی رهبر معظم انقلاب با تشکیل معاونت امداد و مستضعفان در کشور اجرایی شد.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه مردم خادمی در بارگاه منور رضوی بود و این امکان برای همگان فراهم نبود، افزود: با اجرایی شدن طرح خادمیاری در واقع شرایطی فراهم شد تا هر فرد بنا به تخصص و توانمندی که در حوزه‌های مختلف دارد بتواند به عنوان خادمیار رضوی فعالیت کند.

مسؤول کانون مرکزی خادمیاران رضوی کاشمر با اشاره به اینکه از بدو راه‌اندازی طرح خادمیاران رضوی تاکنون ۷۳۰ نفر از اقشار مختلف مردم این شهرستان در سامانه خادمیاران رضوی ثبت نام کردند، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۱۷۰ نفر پس از تشکیل پرونده و انجام گزینش نهایی، فعالیت‌شان به عنوان خادمیار تأیید شده و موفق به ارائه خدمت به زائران حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در حرم مطهر آن حضرت شده‌اند.

قادری با بیان اینکه خادمیاران علاوه بر خدمت به مردم شهرشان، در هر ماه یک روز افتخار خادمی در بارگاه منور رضوی را پیدا می‌کنند، یادآور شد: همه افراد بالای ۱۷ سال که توان کمک و خدمت به محرومین و نیازمندان شهر را دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه خادمیاران رضوی برای فعالیت در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

وی با اشاره به فعال شدن ۱۲ کانون موضوعی و محلی در کاشمر، تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های رسانه، حقوقی، بانوان، اردوهای جهادی، سلامت، ورزش و مداحان در گروه کانون‌های موضوعی و کانون‌های امیرالمومنین، مسجد جامع، ولایت، امام رضا(ع) و کوهسرخ در گروه کانون‌های محلی در کاشمر فعال شدند.

گفتنی است؛ درراستای احیای سنت حسنه قربانی طرح هر مسجد یک قربانی، هر حسینیه یک قربانی و هر اداره یک قربانی از سوی یکی از روحانیون کاشمری مطرح شد، به طوری که بر این اساس گروه‌های ۵۰ نفری از هر مسجد، حسینیه و اداره هر کدام مبلغ ۵۰ هزار تومان که در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌شود را برای خرید یک رأس گوسفند پرداخت کنند و پس از خرید و ذبح گوسفند، گوشت آن را بین همان ۵۰ نفر تقسیم کنند تا در اختیار افراد نیازمند نزدیک خود قرار دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا