ایران و جهان

۱۴۲ سازمان مردم نهاد مجوزدار در آذربایجان شرقی راکد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز بدر شکوهی در گردهمایی بزرگ سمن‌های آذربایجان شرق با اشاره به اینکه ۶۸۲ سازمان مردم نهاد دارای مجوز در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد بیش از ۵۴۰ سازمان مردم نهاد استان در حال فعالیت و خدمت رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌ فعالیت این سمن‌ها بسیار گسترده است، افزود: حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان، حمایت از زنان بی سرپرست و حمایت از کودکان کار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفاظت از محیط زیست و حمایت از بیماران خاص از جمله فعالیت‌های سمن‌های استان است.  

 شکوهی ادامه داد: بعد از موسسه های امور خیریه، بیش‌ترین فعالیت‌ سمن‌های استان در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی است یعنی حدود ۱۶۸ تشکل مردم نهاد معادل ۲۵ درصد سمن‌های استان در زمینه‌ آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

 وی با اشاره به استقرار چهار دفتر تسهیل گری در ۶ محله‌ تبریز،  گفت: با استقرار این دفاتر حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت محلات حاشیه نشین تبریز تحت پوشش این دفاتر قرار می‌گیرند و آموزش‌های لازم به ویژه در بحث مهارت آموزی را دریافت می‌کنند.  

سازمان‌های مردم نهاد سازمان‌های غیرسیاسی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: یکی از ویژگی های بسیار مهم سازمان های مردم نهاد غیردولتی بودن آنهاست و دستگاه های حکومتی هیچ نقشی در تاسیس و اداره آن ها ندارند.

علیار راستگو ادامه داد: غیرسیاسی بودن این سازمان ها از دیگر ویژگی های مهمی است که نشان دهنده تعهد اجتماعی بالای سازمان های مردم نهاد است.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد،  غیرانتفاعی هستند و می توانند درآمد داشته باشند ولی باید این درآمد را برای جامعه هدف خود هزینه کنند.

راستگو اظهار داشت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۳۰۸ سمن در آذربایجان شرقی فعال بود که اکنون به ۶۸۲ سمن افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم، گفت: مدیران سازمان های مردم نهاد آگاه باشند و نگذارند عده ای به بهانه کمک به این سازمان ها با نام و نشان خود اقدام به تبلیغ کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از سازمان های مردم نهاد خواست تا در کنار اقدامات خیرخواهانه نگاه توسعه ای داشته و به دنبال توانمند سازی جامعه هدف خود باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا