ایران و جهان

کم‌توجهی مسؤولان به شهر یاقوت سرخ

به گزارش خبرگزاری فارس از درجزین، سید محمد شاهمیری عصر امروز در نشست خبری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر درجزین به مناسبت ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار، به میزبانی سالن جلسات شهرداری درجزین با اشاره به اقدامات و شرح عملکرد این نهاد در سطح شهر درجزین، از تصویب و ابلاغ طرح جامع خبر داد و اظهار داشت: طرح جامع شهر درجزین از سال ۸۸ و یک سال پس از تأسیس شهرداری مطرح و نهایتاً در سال ۱۳۹۷ تصویب شد و امروز نزدیک به یک سال است که شهر درجزین دارای طرح جامع می‌باشد و با ابلاغ و تصویب طرح جامع یک سالی هست که شناسنامه داریم.

شهردار درجزین، با اشاره به ارتقاء درجه شهرداری این شهر از رتبه دوم به رتبه ۳ تصریح کرد: ارتقاء درجه شهرداری‌ها پس از هر ۳ الی ۴ سال رتبه‌بندی می‌شود که در این رتبه‌بندی‌ها نهایتاً از رتبه دوم به رتبه سوم ارتقا پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در هر سال پروژه‌های خاصی را در شهر تعریف و دنبال کنیم، افزود: تا پایان سال جاری معابر شهری درجزین اعم از فرعی و اصلی فاقد پیاده‌رو نداریم و تمام معابر دارای پیاده‌رو خواهند بود و این کار یک اتفاق نو و جدید در حوزه شهری و زیباسازی شهری است.

شاهمیری با اشاره به هزینه‌های جاری در پیاده‌روسازی در معابر فرعی و اصلی شهر درجزین خاطرنشان کرد: شرکت کاشی سمنان یک سوم هزینه‌ها تأمین و دو سوم هزینه‌های دیگر نیز از منابع شهرداری درجزین تأمین شده است.

شهردار درجزین با اشاره به ایجاد یک واحد فرهنگی مستقل در شهرداری درجزین افزود: تمامی کارهای فرهنگی شهرداری درجزین در این واحد فرهنگی پیگیری و دنبال می‌شود؛ همچنین یک کارگروه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در شهر درجزین با محوریت واحد فرهنگی شهرداری و با عضویت کلیه تشکل‌های شهر در شهرداری درجزین تشکیل شده است و کلیه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این شهر با تصویب در این کارگروه انجام می‌شود، جلوگیری از عدم موازی کاری و مدیریت هزینه‌های جاری در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر از اهداف شکل‌گیری این کارگروه است.

وی همچنین از ایجاد یک واحد مستقل حقوقی در شهرداری درجزین به منظور پیگیری کارهای حقوقی این نهاد خبر داد.

وی با اشاره به مکانیزه شدن جمع‌آوری زباله‌ها در شهر درجزین گفت: تا پیش از این زباله‌ها در شهر درجزین توسط نیروهای خدماتی شهرداری و به طور معمولی جمع‌آوری می‌شد که در راستای مکانیزه شدن جمع‌آوری زباله‌ها، ماشین‌های حمل مربوط به آن در شهر درجزین آورده شده است.

شاهمیری، با اشاره به مسئله فقدان آتش‌نشانی در شهر درجزین گفت: تا چند ماه آینده با جذب نیروی مربوطه و دستگاهی که به ما داده می‌شود به‌زودی ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری درجزین را راه‌اندازی می‌کنیم و تا پیش از این از ظرفیت‌های شهرداری‌های سمنان و مهدی‌شهر به منظور مهار آتش در شهر درجزین اقدام می‌شده است.

شهردار درجزین همچنین گفت: حفاظت و صیانت از باغات درجزین در اولویت شهرداری و شورای درجزین قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غدیر (از عید تا عید) در شهر درجزین گفت: جشنواره غدیر شهر درجزین با برگزاری دعای عرفه در محل شهدای گمنام شهر درجزین آغاز و در مدت این ده روز برنامه‌های متعدد و متنوعی در سطح این شهر برنامه‌ریزی شده است.

شاهمیری با اشاره به راه‌اندازی مراکز بوم گردی در شهر درجزین گفت: در سال ۱۳۹۷ یک مرکز بوم گردی در شهر درجزین راه‌اندازی شد و یک مورد دیگر هم‌اکنون در حال پیگیری است که با مرمت یک خانه قدیمی و ایجاد یک غار نمکی در همان منزل قدیم این مرکز بوم‌گردی شکل گرفته است و به‌احتمال زیاد تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مسئولان به شهر یاقوت سرخ کم‌توجهی می‌کنند

حسن کاشفی، رئیس شورای اسلامی شهر درجزین نیز در این نشست اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی برکات فراوانی را در سطح شهر درجزین شاهد بوده‌ایم و تا سال ۱۳۷۵ شهر درجزین یک روستا بوده و از جمعیت پایینی برخوردار بود اما در سال ۱۳۸۷ در نیمه شعبان به شهر ارتقا پیدا کردیم و خدمات بسیار زیادی داده شده است و خدمات بسیار زیادی در طول انقلاب اسلامی به این شهر داده شده است و تفاوت‌ها از گذشته تاکنون مشهود و قابل لمس می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری از یکدیگر جدا نیستند، افزود: خدمات شورا و شهرداری درجزین در این شهر به طور مشترک و با هم بوده است و این دو نهاد هیچ گاه از یکدیگر جدا نبوده‌اند.

کاشفی با بیان اینکه مردم در سطح روستاها شورا را امین خود و مشاور خود و همه کارهای خود می‌دانند، گفت: امروز درجزین نیز چون در گذشته یک روستا بوده است و اکنون شهر شده است مردم همچنان برای کلیه امورات خود به خادمین خود در شورا مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه نداشتن درآمد پایدار یکی از مشکلات اساسی در شهر درجزین است، تصریح کرد: با مبلغ و درآمد و هزینه‌های کم اما کارهای زیادی در شهر درجزین انجام شده است اما مردم باید این عملکرد و کارهای شهرداری و شورا را قضاوت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین با اشاره به استقرار کلانتری و زمینی که از سوی شورا در اختیار این نهاد قرار گرفته است، گفت: کارهای فرهنگی و اجتماعی و.. شهر درجزین نیز به واسطه عدم حضور برخی از نمایندگی‌های ادارات در سطح این شهر بر عهده شهرداری و شورا شده است.

وی با اشاره به فقدان زمین چمن ورزشی در شهر درجزین افزود: در شهر درجزین زمین ورزشی چمن نه به صورت مصنوعی و نه به صورت طبیعی نداریم.

کاشفی با انتقاد از شیوه عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی در شهر درجزین خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه در طول این چند سال به هیچ کدام از مساجد شهر درجزین کمک نکرده است، باید توجه داشت که ما باید یک شهر نوپا را با دید ویژه‌تری نگاه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در شهر درجزین شغل اصلی مردم دامداری و کشاورزی است، اظهار کرد: در سال ۹۶ بر اثر سرمازدگی کلیه درخت‌ها را سرما از بین برد اما تاکنون هیچ هزینه‌ای تحت عنوان خسارت سال ۹۶ به این شهر تعلق نگرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین با تأکید بر اینکه باید دفتر خدمات کشاورزی در شهر درجزین مستقر شود، افزود: مردم به واسطه مشکلات خود در حوزه کشاورزی به شهر شهمیرزاد رجوع می‌کنند و فقدان دفتر خدمات کشاورزی در شهر درجزین برای مردم به یک معضل تبدیل شده است.

کاشفی با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات و یا دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر درجزین نمایندگی یا رابط ندارند، گفت: مردم برای حل و فصل مشکلات خود در دستگاه‌های اجرایی به واسطه عدم حضور نمایندگی و یا رابطه آن نهادها و دستگاه‌های اجرایی در سطح درجزین، به مشکل برخورده‌اند.

شورا، بار فقدان حضور دستگاه‌های اجرایی را به دوش کشیده است

حسن همتیان، عضو شورای اسلامی شهر درجزین، نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به عدم حضور نمایندگان و رابطان دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر درجزین بخش اعظمی از کارها و مشکلات مردمی به شورای اسلامی شهر درجزین سرریز می‌شود که می‌بایست این مسئله از سوی مسئولان مربوطه پیگیری برسد.

برگزاری ۱۳۰ جلسه و مصوب ۱۸۰ مصوبه در شورای درجزین

علی‌رضا برهانی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر درجزین، نیز در این نشست با اشاره به عملکرد این نهاد در سطح شهر درجزین اظهار داشت: در سال گذشته از سوی شورای اسلامی درجزین قریب به ۱۳۰ نشست برگزار و ۱۸۰ مصوبه در راستای توسعه شهری داشته‌ایم که این مصوبات نیز جهت اجرا به شهرداری شهر درجزین منتقل شده است.

وی با اشاره به تصویب بودجه و تعرفه عوارض شهری افزود: همه مناطق شهر درجزین از منابع اعتبارات عمرانی شهرداری به طور یکسان برخوردار شده‌اند و در حوزه تعرفه عوارض شهری نیز از شیب ملایم برخورداریم.

برهانی با انتقاد برخی از انتصابات گفت: سهم شهر درجزین در انتصابات شهرستان و شهر ناچیز و یا بعضاً بدون سهم است و متاسفانه از نیروهای متخصص و نخبه شهر درجزین بهره چندانی نمی‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر درجزین با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و مناسب شهر درجزین در حوزه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: درجزین قابلیت‌های مختلفی در حوزه سرمایه‌گذاری اعم از اقتصادی اجتماعی گردشگری و غیره را داراست.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا