ایران و جهان

واکنش اتحادیه اروپا به جدیدترین آزمایش‌های موشکی کره شمالی

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا شنبه کره شمالی را به خاطر انجام جدیدترین  آزمایش‌های موشکی محکوم کرد و آن‌را تضعیف کننده تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به صلح در شبه جزیره کره خواند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» مقامات وزارت دفاع کره جنوبی بامداد شنبه گفتند که کره شمالی دو موشک بالستیک برد کوتاه  از منطقه‌ای در شمال شرقی شهر «هامهونگ»  شلیک کرد.

پیونگ‌ یانگ در حالی اقدام به شلیک این موشک‌ها کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جمعه (۱۸ مرداد/ ۹ اوت) اعلام کرد نامه بسیار زیبای دیگری از «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دریافت کرده است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این، کره شمالی در کمتر از دو هفته گذشته اقدام به آزمایش چهار موشک برد کوتاه کرد و به آمریکا هشدار داد ممکن است «مسیر جدیدی» را انتخاب کند. یک دیپلمات کره شمالی هم در یک سخنرانی در  هفته گذشته به آمریکا هشدار داد که پیونگ یانگ شاید در خصوص برخی از گام‌های مهمی که تاکنون برداشته، تجدید نظر کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای بدین منظور گفت: «کره شمالی با پرتاب دو موشک بالستیک برد کوتاه و انجام پنجمین آزمایش موشکی در هفته‌های اخیر، همچنان به تضعیف تلاش‌های بین‌المللی برای اعتماد سازی و برقراری صلح و امنیت پایدار در شبه جزیره کره و خلع سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد.»  

در بخش دیگر این بیانیه آمده است : «انتظار داریم که کره شمالی از هرگونه اقدام‌های تحریک کننده بعدی اجتناب ورزد، به تعهدات اعلام شده خود عمل کند و تعهدات بین‌المللی خود را که توسط قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد تعیین شده، به طور کامل اجرا کند.»

دولت ژاپن  نیز شنبه اعلام کرد که پرواز هرگونه موشک‌های بالستیک بر فراز منطقه انحصاری ژاپن را تایید نمی‌کند و در واکنش به گزارش خبرگزاری  رسمی کره جنوبی در خصوص آزمایش موشکی امروز کره شمالی تصریح کرد که این موشک‌ها هیچ‌گونه تهدید امنیتی فوری به همراه نداشتند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا