ایران و جهان

روسیه ۳ – ایران ۰/شانس صعود به المپیک در سرزمین تزارها از دست رفت


به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از ساعت ۲۰:۳۰ امروز یکشنبه در شهر سنت‌پترزبورگ به مصاف تیم روسیه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود روسیه
تیم ملی والیبال ایران بازی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، امیر غفور، حضرت پور و پوریا فیاضی شروع کرد.

ابتدا روسیه ۲ بر صفر پیش افتاد اما ایران توانست کار را با نتیجه ۵ بر ۳ به سود خود جلو ببرد و وقت استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۷ تمام کند. موزرسکی ستاره تیم روسیه که از ابتدا در ترکیب روس ها قرار نداشت، در ادامه بازی به این تیم اضافه شد تا قدرت میزبان بیشتر شود. بازی پایاپای دو تیم تا امتیاز تساوی ۱۰ – ۱۰ پیش رفت و روسیه توانست روی خطای دو ضرب پوریا فیاضی به امتیاز ۱۱ برسد.

همین مسئله درخواست ایران برای بازبینی صحنه مشکوک خطای تور بازیکن روسیه را در پی داشت و باعث توقف طولانی مدت بازی شد اما رای داور بر نگشت. روس ها قدر این برتری خود را دانستند و با ایجاد اختلاف امتیاز، سوت وقت استراحت فنی دوم با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به سود این تیم به صدا درآمد. میزبان با حمایت تماشاگرانش شکاف امتیازی با ایران را با نتایج ۱۹ بر ۱۴ و سپس ۲۲ بر ۱۷ ادامه داد و در نهایت این ست را با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به پایان رساند.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه
امتیاز اول این ست به ایران رسید ولی روسیه خیلی زود این امتیاز را جبران کرد و کار تا امتیاز ۶ به صورت مساوی جلو رفت. اشتباه میلاد عبادی پور و سرویس خوب موزرسکی باعث شد تا روس ها دو امتیاز منتهی به وقت استراحت فنی اول را به دست بیاورند و بازیکنان دو تیم با نتیجه ۸  بر ۶ (به سود روسیه) نزد مربیانشان بروند. ایران بعد از بازگشت به زمین بازی را به تساوی ۱۰ – ۱۰ کشاند اما با دو دفاع خوب موسوی و یک ضربه این بازیکن توانست ۱۳ بر ۱۰ از حریفش پیش افتد. این برتری اما تداوم نداشت و روسیه با جبران امتیازات بازی را ۱۶ بر ۱۵ به سود خود کرد و وقت استراحت فنی دوم اعلام شد.

ملی پوشان کشورمان بعد از وقت استراحت، عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۲۰ از روسیه پیش بودند اما روسیه ۲۱ بر ۲۰ پیش افتاد. این ست هم در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه تمام شد.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه
بازی کم نقص روسیه در این ست هم ادامه داشت. این تیم با سرویس های خوب بازیکنانش و اشتباهات ملی پوشان کشورمان وقت اول استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۵ به سود خود تمام کرد. با گذشت بازی، اختلاف امتیاز حتی به عدد ۴ رسید و شاگردان ایگور کولاکوویچ ۱۱ بر ۷ از روسیه عقب افتادند اما بازی در امتیاز ۱۲ مساوی شد. ایران با بازی بهتر توانست از حریفش جلو بزند و با امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به استقبال وقت دوم استراحت فنی برود.

ملی پوشان کشورمان بعد از وقت استراحت فنی برتری خود را به روسیه دیکته کردند و ۲۰ بر ۱۷ از حریفشان پیش افتادند تا روس ها را مجبور به گرفتن وقت استراحت کنند. بازی در این ست روی امتیاز ۲۱ – ۲۱ مساوی شد و مجددا کار تا نتیجه ۲۳ – ۲۳ با تساوی پیش رفت اما روس ها امتیاز ۲۵ را به دست آوردند و در نهایت پیروز میدان شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران پیش از این موفق شده بود برابر کوبا با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد و مکزیک را هم با نتیجه ۳ بر صفر شکست بدهد ولی با باخت مقابل روسیه شانس المپیکی شدن در این کشور را از دست داد. ایران فقط یک شانس دیگر برای المپیکی شدن دارد و آن هم مسابقات قاره ای است که با حضور هشت تیم آسیایی در چین برگزار می شود.

پیش از این صعود آرژانتین، لهستان، آمریکا و ژاپن (میزبان) به المپیک ۲۰۲۰ توکیو قطعی شده بود و روسیه هم به جمع تیم های المپیکی اضافه شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا