ایران و جهان

حقوقدانان دوشنبه به تئاترشهر می آیند/آغاز به کار تئاتر مرصاد با سه نمایش از حوزه هنری

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دومین نشست پژوهشی واحد «ارتباطات، آموزش و پژوهش تئاترشهر» با عنوان «آسیب شناسی حقوق هنرمندان تئاتر و سینما در قراردادهای هنری » روز دوشنبه ۱۴ مردادماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن مشاهیر این مجموعه برگزار خواهد شد.  

در این نشست حقوقدانان شناخته شده‌ای همچون «کاوه رضوانی راد» وکیل و مشاور حقوقی خانه موسیقی ، «وحید  آگاه» حقوق دان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ، «مهدی نوده» وکیل و مدیر موسسه حقوقی داتیکان و همچنین «مریم کاظمی» کارگردان تئاتر و عضو شورای داوری خانه ی تئاتر سخنرانی خواهند داشت و در پایان در قالب پرسش و پاسخ به سوالات حقوقی تمامی حضار پاسخ خواهند داد.

عناوین سخنرانی‌های حضار این نشست پژوهشی عبارت است از : «آسیب شناسی قرادادهای شفاهی » ، «قراردادهای هنری در چارچوب حقوق کار»، «تقلب نسبت به قانون در قراردادهای هنری » و « شرط داوری در قراردادهای هنری» و همچنین با نگاهی کاربردی به مسائل حقوقی هنرمندان تئاتر در این نشست که در قالب رویدادهای فرهنگی و پژوهشی این مجموعه برنامه ریزی شده است.

این رویداد که با همکاری موسسه حقوقی داتیکان برگزار خواهد شد، دومین برنامه در قالب «نشست‌های پژوهشی مجموعه تئاتر شهر» است که با هدف گسترش گفت وگوهای آگاهی بخش ِ انتقادی، زیبایی شناسانه و فرهنگی پیرامون تئاتر، می‌کوشد در جهت نشر دانش و بالابردن آگاهی هنرمندان و مخاطبان این حوزه گام بردارد.

حضور در این نشست که در روز دوشنبه ۱۴ مرداد در ساعت ۱۷:۳۰ در سالن مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود برای تمامی هنرمندان تئاتر و سینما، دانشجویان ، مخاطبان ، عموم علاقه‌مندان تئاتر  آزاد است.

*آتش تقی‌پور بازیگر «علیه من شهادت نده ۹۰ » شد

نمایش «علیه من شهادت نده ۹۰»، به نویسندگی آرمان طیران و کارگردانی حسین حیدری‌پور با موضوع جدایی عادل فردوسی پور از صدا و سیما و حذف برنامه نود از شبکه سه از ۲۰ مرداد به تماشاخانه سپند می‌آید.

آتش تقی پور، بابک انصاری،دلارا نوشین،سجاد دیر مینا،سهیل غلامرضا پور،یزدان دارابی،هیلا رضائیان،شیوا ترابی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. حیدری‌پور که پیش از این نمایش چه می کنه این! عادل فردوسی پور را در سال ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برده؛ واکاوی و آسیب‌شناسی فوتبال را از چندین جهت و زاویه مختلف در این نمایش بررسی می‌کند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: تا وقتی که نود بود،فوتبال نود دقیقه نبود.حالا. نمایش «علیه من شهادت نده ۹۰» از ۲۰ مرداد هر شب ساعت ۲۱ در تماشاخانه سپند روی صحنه می رود.

*پوستر «مردی که مو نداشت» منتشر شد/ معرفی عوامل نمایش

همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش «مردی که مو نداشت» به کارگردانی مصطفی کشتگر، پوستر این اثر نمایشی با طراحی مهدی دوایی رونمایی و منتشر شد.

نمایش «مردی که مو نداشت» با نویسندگی و کارگردانی مصطفی کشتگر و بر اساس نمایشنامه‌ای از زنده‌یاد علی حاتمی شکل گرفته است. این اثر نمایشی قرار است از روز چهارشنبه ۱۶ مرداد سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. پوستر «مردی که مو نداشت» با طراحی مهدی دوایی، همزمان با آغاز پیش فروش بلیت این اثر نمایشی در سامانه ایران نمایش، رونمایی و منتشر شد.

در این نمایش با تهیه‌کنندگی نگین لاجوردی، بازیگران به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: شیوا بافهم، امیر بشیره‌نژاد، رامین دلفانی، حامد شریف‌پور، حامد مقدسی، وحید منافی و کامران هوشمندیان.

هادی حدادی، فرهاد دلشادی، احسان بسی‌خواسته و فرزام شاد زی‌نواز گروه موسیقی، آرمین اقراری مجری طرح و مدیرتولید، فرید بیرقی سرمایه‌گذار، نغمه لاجوردی دستیار کارگردان، مهدی دوایی مدیر هنری و طراح گرافیک، «PLAY + PAUSE STUDIO» ساخت تیزر، رامین برجی تصویرسازی انیمیشن، جواد خدابخش انیماتور، نگار امیدعلی طراح چهره‌پردازی، مهدی آشنا عکاس، مصطفی کشتگر طراح صحنه و لباس، رضا خضرایی طراح نور و محمد کرمی و آرمان علی‌رضایی مدیر صحنه نمایش «مردی که مو نداشت» هستند. نمایش «مردی که مو نداشت» ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شود.

*فراخوان آزمونِ دومرحله‌ایِ بازیگری برای نمایش «کمیتۀ مشترک»

میلاد جباری مولانا (کارگردان، بازیگر و طراح اولین موزۀ زندۀ ایران به روش تئاتر کاربردی) برای آماده‌سازیِ نمایش کاربردی جدید خود، آزمون می‌گیرد. این آزمون، از بازیگران و دانشجویانِ رشتۀ بازیگری و موسیقی برای تکمیلِ۳۰ نقش و ۲۵ عضو گروه موسیقی (شامل نوازندگان فلوت، کلارینت، ویولن، ویولا، ویولن‌سل، کنترباس، ترومپت، ترومبون و سازهای کوبه‌ای) و ۱۰ عضو همسرا (سوپرانو ، آلتو ، تنور و باریتون) است. این آزمون، طیِ دو روز و در دو مرحله، در روزهای پانزدهم و شانزدهم مردادماه، در «باغ‌موزۀ قصر» برگزار خواهد شد.

از بازیگران تئاتر، به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشتۀ بازیگری و همچنین، علاقه‌مندان به همکاری در پشت صحنه، دعوت می‌شود تا برای شرکت در این آزمون و مصاحبه، روز سه شنبه، پانزدهم مردادماه ساعت ۱۰:۳۰ صبح در ساختمان سیاسیِ «باغ‌موزۀ قصر» واقع در خیابان مطهری، خیابان پلیس، باغ‌موزۀ قصر حضور به هم رسانند. لازم به ذکر است که در این پروژه، هیچ‌گونه هزینه‌ای از دانشجویان و انتخاب‌شدگان در راستای اجرای نمایش دریافت نمی‌شود؛ به عبارتی، آزمونِ انتخاب بازیگران و عوامل، کاملاً رایگان است.

بازیگران می‌بایست در مرحلۀ اول، یک مونولوگ، به‌دلخواه از آثار مدرن را برای ارائه آماده کنند؛ یا در صورت آماده‌نکردن از مونولوگی استفاده کنند که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. به‌علاوه، بازیگران نوازنده، در صورت امکان، ساز خود را همراه بیاورند. داشتن سابقۀ اجرای عمومیِ حرفه‌ای، دانشجویی یا آماتور در زمینۀ بازیگریِ تئاتر، شرط اصلی شرکت در این آزمون است.

برای هماهنگی جهت شرکت در این آزمون و کسب اطلاعات بیشتر با یکی از شماره‌های ۰۹۳۰۲۳۳۲۸۲۲ یا ۶۶۰۰۱۲۴۴-۰۲۱ تماس حاصل کنید. نمایشِ فوق‌الذکر جدیدترین اثر تئاترِ کاربردیِ میلاد جباری مولانا است که در پاییز ۱۳۹۸ به روی صحنه خواهد رفت.

*آغاز به کار «تئاتر مرصاد» با حضور ۳ نمایش از تولیدات مراکز استانی حوزه هنری

یازدهمین جشنواره «تئاتر مرصاد» از ساعتی پیش و به میزبانی اسلام‌آباد غرب آغاز به کار کرده است؛ جشنواره‌ای که هدف اصلی از برگزاری آن گرامیداشت یاد و خاطره عملیات غرورآفرین «مرصاد» در پاسخ به تجاوز گروهک منافقین از مرزهای غربی به کشور است.

در بخش صحنه‌ای این جشنواره دو نمایش«بی‌تابی» به کارگردانی شهرام سلطانی از حوزه هنری استان مرکزی و «پنج‌شنبه سوری» به نویسندگی و کارگردانی آرش منصوری از حوزه هنری استان کرمانشاه اجرا خواهند شد.

همچنین یک اثر خیابانی با نام «معرکه» به نویسندگی سعید نوروزی و کارگردانی مشترک سعید نوروزی و علی حسن‌نوری از تولیدات حوزه هنری استان کرمانشاه نیز در بخش خیابانی این جشنواره اجرا می‌شود.

یازدهمین جشنواره «تئاتر مرصاد» چهارشنبه ۱۶ مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا