ایران و جهان

جریان‌های منفعت‌طلب در تلاش برای دوقطبی کردن جامعه هستند


به گزارش خبرنگار  مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در جوار مضجع شریف امام هشتم (ع) در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد با بیان اینکه  سیره سیاسی ائمه معصوم (ع) در واقع یک راهبرد عینی و قطعی برای موضع گیری‌ها و حرکت های سیاسی امروز ما است، اظهار کرد: در سیره سیاسی اهل بیت (ع) ما به دو جهت باید توجه کنیم.

وی افزود:  یکی از این دوجهت؛ موضع گیری ائمه (ع) در مقابل دشمنان ولایت است، چون دشمنی با ولایت امروز نتیجه دشمنی ها و جنگ ها از روز وفات پیامبر (ص) است.

خطیب نماز جمعه مشهد عنوان کرد:  کسانی که آن روز با ولایت می جنگیدند همان‌ها اکنون نیز هستند  و بر همان خط شیطانی حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه شگردهای شیطان تغییری نکرده است، گفت: شیطان در مکر خودش نوآوری ندارد بنابراین می توان همان شگردها را در زمان حال نیز دید و اگر دقیقا نوع موضع گیری دشمنان در مقابل ائمه را بفهمیم  از نوع دشمنی نسبت به  ولایت و اهل بیت (ع)  در عرصه سیاسی امروز نیز می توان همان دشمنی ها را مشاهده کرد.   

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جهت دوم نوع حرکت اهل بیت (ع) را  در کیفیت دفاع آنها  در برابر توطئه های دشمن دانست و اظهار کرد: از روز وفات پیامبر (ص)، جریان ولایت ستیزی، دو شگرد را تا به امروز دنبال کرده  است.

وی افزود: شگرد اول سکولار سازی دیانت است، خود این سکولار سازی جامعه یعنی به مردم بفهمانند اداره جامعه شما ربطی به دین شما ندارد، چرا که اگر  مردم بخواهند سیاست، مدیریت و مملکت داری را از دین و قرآن بگیرند به سراغ اهل دین می روند و  آنهایی که در راس امور بودند سواد دین نداشتند.

آیت الله علم الهدی گفت: شگرد دوم این بود آن‌جایی که مقام ولایت نسبت به حکومت و ظلم و ستم آنها  موضع گرفته و اعتراض می کردند  آنها او را به رقابت سیاسی فرا می‌خواندند تا به مردم بگویند این ها دو جریان سیاسی هستند که با هم رقابت دارند و در واقع هر یک به دنبال کسب قدرت هستند.

وی  با بیان اینکه آنها با این ترفند می گویند جریان دین در یک طرف وجریان بی دینی در طرف دیگر، این رقابت سیاسی است در نتیجه به دنبال به شکست رساندن ولایت یا پیروز شدن آن قصد دوقطبی کردن جامعه را دارند. 

امام جمعه مشهد افزود:  اگر بنا شد بنده عمامه به‌ سر که از حجاب حمایت می‌کنم بشوم یک قطب جامعه، یک عده عیاش بشوند قطب دیگر همان چیزی می‌شود که آن‌ها می‌خواهند.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بیان روایتی در خصوص ایجاد دوقطبی‌سازی میان جریان امامت و حاکمان غاصب اشاره و اظهار کرد: هشام بن عبدالملک، امام باقر (ع) را به‌ رقابت وا می داشت تا او را وارد جریان دوقطبی‌سازی کند.

وی افزود: هشام بن عبدالملک قصدش ایجاد رقابت دوقطبی‌سازی بود تا در پناه این ماجرا مقاصد شیطانی اش را پیاده کند و امروز این شیطنت‌ها همچنان ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه مشهد گفت:  دلیل به شهادت رساندن ائمه توسط حاکمان و جباران زمان این بود که آنها همواره در توطئه هایی که علیه ولایت داشتند شکست می خوردند و امروز نیز آمریکا اگر حرفی از گزینه نظامی می زند به دلیل شکست خوردن پی در پی توطئه هایش علیه اسلام و نظام اسلامی کشورمان است.

وی تاکید کرد: امروز نیز برخی جریان های منفعت طلب می خواهند تا جریان ولایی را در مقابل جریان غیر ولایی قرار دهند تا به منافع خودشان برسند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا