ایران و جهان

تیراندازی در «اِل پاسو» آمریکا/ ۴۲ تن کشته و زخمی شدند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پلیس شهر ال پاسو در ایالت تگزاس آمریکا پس از دریافت گزارشهایی مبنی بر تیراندازی در یک فروشگاه والمارت، خود را به محل حادثه رساند.

شاهدان عینی به شبکه خبری سی بی اس گفتند که آنها دست کم صدای شلیک ۱۰ گلوله را شنیدند و اظهار داشتند که دو فرد مسلح در والمارت اقدام به تیراندازی کردند.

هنوز جزئیاتی از این تیراندازی دردست نیست؛ اما بسیاری از شاهدان عینی در رسانه های اجتماعی به گزارش این حادثه پرداختند.

طبق گزارشها، دست کم ۲۰ تن در این تیراندازی کشته و ۲۲ تن دیگر زخمی شدند.

«بتو اُرورک» عضو کنگره آمریکا از ایالت تگزاس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا خطاب به شهروندان ال پاسو گفت: «صادقانه بگویم که [این حادثه] بسیار مایه دلشکستگی است. امن و امان بمان، ال پاسو. لطفاً از تمام دستورالعملهای نیروهای وضعیت اورژانس پیروی کنید».

بنا به گزارش سی ان ان، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا در جریان جزئیات این حادثه تیراندازی قرار گرفته و با «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا و «گرگ آبوت» فرماندار تگزاس در خصوص این حادثه گفتگو کرده است.

دونالد ترامپ همچنین در یک پیام توئیتری حادثه تیراندازی در ال پاسو تگزاس را «وحشتناک» خواند و گفت که وی به فرماندار این ایالت حمایت دولت فدرال را پیشنهاد داده است.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «همکاری با مقامات ایالتی و محلی و مجریان قانون. با فرماندار صحبت کردم و حمایت کامل دولت فدرال را به وی وعده دادم. خداوند یار همه شما باشد!».

«نانسی پلوسی» سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر اکثریت حزب دموکرات در این مجلس در واکنش به این حادثه تیراندازی در ایالت تگزاس آمریکا در یک پیام توئیتری نوشت: «ما وضعیت ال پاسو را به دقت تحت نظر داریم. با آنکه از اقدام قهرمانانه نیروهای واکنش اولیه سپاسگزاریم، قلبمان برای خانواده کشته شدگان و مجروحان به درد آمده است. باید برای پایان دادن به خشونت مسلحانه دست به اقدام زد».

پلیس ال پاسو از بازداشت تنها یک مظنون خبر داد و اعلام کرد که به گمان نیروهای پلیس، مظنون دیگری در این حادثه دست نداشته است. به گفته سخنگوی پلیس ال پاسو، فرد مظنون و بازداشت شده یک مرد است، اما سن او مشخص نیست.

پیش تر، شهردار شهر ال پاسو از بازداشت سه مظنون خبر داده بود!

سی ان ان نیز گزارش داد که دست کم ۲۲ تن در این حادثه زخمی شدند. یازده تن از قربانیان تیراندازی به مرکز درمانی دانشگاه ال پاسو منتقل شده و تحت مداوا قرار گرفتند.

روزنامه نیویورک پست نیز در گزارشی از کشته شدن دست کم ۱۲ تن در این تیراندازی خبر داده بود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا