ایران و جهان

افزایش چهار برابری سفارش ساخت شناور در پایتخت دریایی ایران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اله مراد عفیفی‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم عمده تأمین مالی شناورهای ساخت داخل از محل بسته‌های حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی و در قالب تسهیلات وجوه اداره شده این سازمان است.

وی افزود: با در نظر گرفتن شناور تولید داخلی که امروز با ظرفیت ۱۵۸ صندلی به ناوگان دریایی کشور اضافه شد تعداد ناوگان مسافری فعال در مسیرهای دریایی بین جزیر قشم به بندرعباس و قشم به هرمز و لارک به ۳۹ فروند افزایش یافت و امروز ۴۱۰۰ نفر صندلی در این بخش داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شناوری که امروز با همت متخصصان داخل به بهره‌برداری رسید دارای ظرفیت ۱۵۸ صندلی شامل ۱۵ صندلی کلاس تجاری و ۱۴۳ صندلی کلاس عادی است.

عفیفی‌پور افزود: استان هرمزگان ۴۳ کارگاه و کارخانه فعال تولید شناورهای چوبی، آلومینیومی، فایبرگلاس و فلزی دارد و کانون اصلی تولید شناورهای دریایی ایران است.

وی گفت: ۶۰درصد متقاضیان سفارش ساخت شناور در استان از دیگر استان‌های جنوبی کشور هستند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  بیان کرد: صنایع دریایی از جمله صنایع اشتغالزا در کشور است. شناورهای تولید شده در کارخانجات شناورسازی استان هرمزگان مطابق با قوانین و مقررات ملی و بین‌المللی و را با رعایت استاندارد تحت کلاس مؤسسات رده‌بنده ایرانی تولید و صادر می‌شوند.

عفیفی‌پور افزود: استان هرمزگان قطب صنعت ساخت و تعمیر شناورهای دریایی در ایران است و روند ثبت سفارش ساخت شناورها در چهار ماه نخست سال ۹۸ در این استان حکایت از رشد فزاینده دارد؛ تعداد سفارش ساخت شناور در این مدت به ۷۲ فروند رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۲ درصد بود افزایش ۳۲۷ درصدی دارد که حدود چهار برابر بیشتر از سال گذشته است.

وی گفت: هرمزگان در سال گذشته موفق به کسب سهمیه ساخت ۱۸۰ فروند در این رابطه شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا