ایران و جهان

اعضای هیأت انتخاب نهمین جشنواره «نوای رحمت» معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپهر سوره هنر، کژوان ضیاءالدینی مسئول کمیته علمی نهمین جشنواره بین‌المللی دف نوای رحمت هیأت انتخاب این رویداد حوزه موسیقی را معرفی کرد و گفت: به منظور افزایش دقت نظر در انتخاب، آثار بخش تک نوازی توسط هیأتی جداگانه و آثار بخش گروه نوازی و مولودی خوانی نیز توسط گروهی دیگر از هنرمندان انتخاب می شوند. همچنین تلاش شده است تا ترکیبی از هنرمندان و متخصصان جوان و پیشکسوت عرصه موسیقی این مسئولیت را برعهده بگیرند.

وی افزود: در بخش تک‌نوازی پرویز مندمی، آرام کیخسروی، مختار زندسلیمی و صبا صالحی داوری و انتخاب افراد را برای حضور در مرحله نهایی برعهده دارند. در بخش گروه نوازی و مولودی خوانی نیز خلیفه ماشاءالله صفوتی، مهدی ارشدی، وریا عارفی و علیرضا فشیری آثار را انتخاب می کنند.

پرویز مندمی، متولد ۱۳۶۳ در سنندج، مدرس دف و سازهای کوبه‌ای است و کسب عناوین متعدد گروه نوازی و تک نوازی در جشنواره های مختلف و همکاری با گروه‌های «دوتارنوازان خراسان»، «چهل دف تهران»، «فیلارمونیک سنندج»، «بارشت» «په ژال» و… را در کارنامه هنری خود دارد.

آرام کیخسروی متولد ۱۳۶۵ در سنندج مدرس ساز دف که تاکنون ۲۲ عنوان برتر را در جشنواره های مختلف کسب کرده است. 

مختار زندسلیمی متولد ۱۳۶۲ در سنندج و عضو خانه موسیقی ایران که تاکنون بیش از ۲۵ عنوان برتر تکنوازی در جشنواره های مختلف داخلی را کسب کرده و هم اکنون به عنوان مدرس ساز دف فعالیت می کند.

صبا صالحی متولد ۱۳۷۴ در سنندج، کارشناس موسیقی و مؤسس اولین گروه کوبه ای بانوان سنندج است و کسب مقام های برتر در جشنواره های دف نوای رحمت، زاگرس نشینان، کهن، آوای تنبور، موسیقی جوان را در کارنامه هنری اش ثبت کرده است.

علیرضا (وریا) فشیری نیز متولد۱۳۶۳ در شهر سنندج و علاوه بر کسب عناوین مختلف در موسیقی مدیریت موسسه فرهنگی هنری بوی وصال کردستان و آموزش دف را برعهده دارد.

خلیفه ماشاءالله صفوتی متولد ۱۳۴۰ از ۸ سالگی دف نوازی را نزد پدر بزرگوارشالن استاد خلیفه کریم صفوتی از بزرگان دف نوازی ایران زمین آغاز کرده و ۳۵ سال در محضر وی تلمذ کرده است. وی اجراهای متعددی را در داخل و خارج از کشور داشته است.

وریا عارفی متولد ۱۳۶۳ سنندج سابقه ۲۵ ساله در زمینه دف نوازی و تدریس در سنندج دارد و کسب مقام اول  و دوم جشنواره دف نوای رحمت، کسب مقام اول جشنواره موسیقی و ذاکرین جوان در غرب کشور در شهرستان ازنا ، کسب مقام برگزیده جشنواره موسیقی غرب کشور و… از جمله افتخارات هنری اوست.

مهدی ارشدی متولد۱۳۶۱ که در جشنواره های مختلف در بخش تکنوازی و گروه نوازی از جمله موسیقی‌کردی، موسیقی جوان، موسیقی تاتر،جشنواره مساجد، زاگرس نشینان، ذکروزاکرین، جشنواره موسیقی دلیجان موفق به کسب رتبه شده است.

نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت ۲۲ تا ۲۴ مرداد ماه ۹۸ توسط حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار  می‌شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا