ایران و جهان

احداث سالن اختصاصی هاکی گچساران در تلخاب شیرین

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ورزش هاکی در گچساران یکی از رشته‌های موفق و افتخارآفرین در سطح کشور بوده که نام گچساران را در عرصه ورزش کشور پرآوازه کرده است.

با نگاهی به تاریخچه هاکی گچساران به سال‌های دور قبل از انقلاب می‌رویم؛ سال ۴۷ که هاکی گچساران به همت پدر هاکی ایران نورالله گرانی‌پور و کرم شش‌بلوکی فعالیت خود را آغاز کرد.

هاکی گچساران طی سال‌های ۵۴ تا ۶۴  نائب قهرمان هاکی ایران شد تا استعدادهای خاص و فراوان خود را به رخ جامعه ورزش کشور بکشاند.

کسب مقام‌های برتر کشوری توسط هاکی گچساران نام این شهرستان را در حوزه ورزش به ویژه هاکی کشور پرآوازه و مطرح کرد.

 چند سالی  رشته هاکی در این شهرستان به فراموشی سپرده شد تا اینکه سال گذشته به همت مسوولان وقت این رشته در گچساران احیا شد و جان تازه‌ای به خود گرفت.

 شناسایی استعداد دختران و پسران هاکی‌باز  روستای تلخاب شیرین گچساران در سال گذشته و حضور آنها در مسابقات کشوری  در دو بخش پسران و دختران و کسب مقام قهرمانی و نائب قهرمانی توسط فرزندان این روستای محروم باز موجب افتخارات این شهرستان شد.

حضور دختران و پسران تلخاب شیرینی در مسابقات و تمرینات هاکی آن هم با کمترین امکانات موجب شد تا مسوولان به این رشته ورزشی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 شهلا گشتاسبی امروز  در گفت  گو با خبرنگار فارس از احداث  سالن اختصاصی هاکی گچساران  در روستای تلخاب‌شیرن خبر داد و گفت: اولویت‌های ورزشکاران نوجوان هاکی تلخاب شیرین پیگیری می شود.
وی ادامه داد: درپی ارسال گزارش تصویری ودرخواست کتبی به رئیس فدارسیون هاکی کشور از وضعیت استعدادهای برترهاکی در روستای تلخاب شیرین  و نبود سالن  اختصاصی ورزش هاکی مکاتباتی انجام گرفت.

گشتاسبی ابراز کرد: با انجام مکاتبات رئیس فدارسیون هاکی کشور آقای بهرامی قدیمی قول مساعدت نموده  و از اعزام تیم ۲نفره از سوی فدراسیون هاکی کشور برای بررسی وضعیت کنونی خبر داد.

رئیس فدارسیون هاکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پی ارسال گزارش تصویری به فدارسیون هاکی کشور  وضعیت یک نوجوان مستعد و چوپان توجه همه را جلب کرد.

وی ادامه داد: این نوجوان دریک فیلم کوتاه از فدراسیون و و مسوولان  درخواست سالن ورزشی مناسب حال ورزشکاران این روستا داشت که این درخواست در دست پیگیری است.

 گشتاسبی اذعان کرد: رئیس فدارسیون هاکی کشور از شناسایی استعدادهای برتر رشته هاکی آن هم در روستای محروم قدردانی  به عمل آورده و قول مساعدت آن هم در اسرع وقت داده است.

سرپرست تیم ملی هاکی بانوان کشور خاطرنشان کرد: مهم ترین هدف از اعزام تیم  ۲نفره رسیدگی به مشکلات نوجوانان وجوانان ورزشکار روستای تلخاب شیرین گچساران است.

گشتاسبی با اشاره به درخواست نوجوان چوپان  از مسوولان برای احداث یک سالن اختصاصی رشته هاکی عنوان کرده است، تمام هدف ما حمایت قاطع ازورزش هاکی است چه یک نوجوان چوپان چه صدنوجوان درکشور، خدمت به سرمایه‌های هاکی راز و رمز موفقیت ماخواهد بود و  در این زمینه برنامه ریزی گسترده‌ای را آغاز  نموده‌ایم.

 وی از برگزاری المپیاد مستعدین هاکی، تیم‌های امید هاکی، دوره قهرمانی دانشگاه‌های آزاد و رقابت هجده ساله‌های هاکی را در برنامه‌ی ۶ ماهه پیش رو خود خبر داد.

 به گفته قدیمی رئیس فدارسیون هاکی کشور، اکنون دربیست وشش استان کشور تیم ورزشی هاکی فعال با ۸۰۰ ورزشکار نوجوان و جوان  در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در حال حاضر دغدغه‌ی اصلی ما ایجادفرصت مناسب ورزشی وامکان احداث یک سالن ورزشی مناسب حال نوجوانان وعلاقمندان رشته هاکی در روستای تلخاب‌شیرین است.
قدیمی گفت: پیش  از درخواست این نوجوان هاکی بازچوپان تلخاب شیرینی، امکاناتی به استان‌های هرمزگان، ایلام، گیلان و فارس  ارسال شده  و هم اکنون با پیگیری رئیس هاکی استان  کهگیلویه و بویراحمد اولویت ما رسیدگی به خواسته این ورزشکارنوجوان روستایی است.

وی  با بیان اینکه پُست‌ها، میزخدمت و افراد می‌آیند ومی‌روند ، گفت: هدف اصلی پیشگام بودن برای خدمت به مردم ایران است.

به گزارش فارس محمدرضابازرسان نوجوان چوپان وبازیکن هاکی ساکن روستای تلخاب شیرین گچساران دربازدید رئیس هیئت هاکی استان کهگیلویه وبویراحمد در یک فیلم ا زرئیس فدراسیون هاکی، مدیرکل ورزش وجوانان ونماینده شهرستان تقاضای احداث یک سالن ورزشی را در روستای تلخاب شیرین داشت.

 انتهای پیام/۸۲۰۳۱


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا