ایران و جهان

آغاز نخستین درگیری‌ نظامی میان ارتش هند و پاکستان در کشمیر


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع پاکستانی تائید کردند که در جریان درگیری و تبادل آتش میان ارتش این کشور و نظامیان هندی حداقل ۵ نظامی هندی کشته شدند.

پاکستان در عین حال کشته شدن حداقل ۳ نفر از نظامیان خود را در جریان این درگیری که روز پنج شنبه به وقوع پیوسته، تائید کرده است.

«ژنرال آصف غفور»، سخنگوی ارتش پاکستان نیز در حساب کاربری خود در توئیتر ضمن تائید تبادل آتش با ارتش هند در منطقه پرتنش کشمیر گفته است که درگیری میان دو طرف پس از شلیک از سوی نظامیان هندی آغاز شد و ارتش پاکستان نیز به اقدام هند واکنش نشان داد.

در عین حال ژنرال غفور اعلام کرده که تبادل آتش میان دو طرف همچنان ادامه دارد.

از زمان تشدید تنش اخیر میان هند و پاکستان طی چند هفته گذشته بر سر منطقه کشمیر، این نخستین تبادل آتش میان نیروهای ارتش دو کشور است.

هم هند و هم پاکستان مدعی مالکیت کل کشمیر هستند اما هر کدام بخشی از آن را در کنترل دارند. پاکستان جاموکشمیر را یک منطقه واحد به شمار می‌آورد، اما تقسیم این منطقه از سوی هند با واکنش تند مقامات اسلام‌آباد روبرو شده و تنش‌ها میان دو کشور را افزایش داده است.

طی چند روز گذشته تشدید تنش میان دهلی نو و اسلام‌آباد به اظهارات تهدیدآمیز طرفین علیه یکدیگر منجر شده بود و از جمله نخست وزیر پاکستان از آمادگی کامل نیروهای ارتش کشورش برای بروز جنگ احتمالی و درگیری در مقابل نیروهای هندی خبر داده بود.

با وجود آن که پاکستان از زمان آغاز تنش بر سر کشمیر اعلام کرده در نظر دارد تا از طریق دیپلماتیک این موضوع را پیگیری کند، اما فرمانده ارتش این کشور پیش از این هشدار داده بود که نیروهای ارتش ماجراجویی هند و تلاش برای تجاوز به پاکستان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا