ایران و جهان

«نسرا» سواد رسانه‌ای فعالان مجازی را ارتقاءمی‌دهد

جواد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی اظهار داشت:  فضای مجازی فضای فرصت‌ها و تهدیدهاست.

وی افزود: در عرصه فضای مجازی یکی از مهم‌ترین لازمه‌ها انجام کار تشکیلاتی و ساماندهی نیروهای فرهنگی است.

معاون تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با آموزش صحیح و ایجاد سواد رسانه‌ای در نیروهای جبهه انقلاب باید بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کرده و نتیجه مطلوب را حاصل کنیم.

زارعی با بیان اینکه سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی به‌عنوان یکی از متولیان فضای مجازی که در سطح استان خراسان‌جنوبی در حال فعالیت است، تصریح کرد: این سازمان با راه‌اندازی معاونت تربیت و آموزش، نقش مؤثری را در حوزه آموزش‌های فضای مجازی ایفا کرده است.

وی افزود: این معاونت با توجه به ضروریات اصلی حوزه فضای مجازی مانند آموزش بار تربیت کادر انقلابی و مجاهد را در عرصه فضای مجازی را بر عهده گرفته است.

معاونت تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های محوری که در معاونت تربیت و آموزش در حال انجام است آموزش‌های تخصصی و گسترده برای کادر و نیروهای فعال فضای مجازی محسوب می‌شود.

زارعی گفت: همچنین دیگر موضوع مهمی که در دستور کار ما قرار گرفته ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای مردم است که با تحقق این امر هم از ظرفیت‌های مثبت فضای مجازی به بهترین شکل استفاده خواهد شد و هم آسیب‌های ناشی از عدم داشتن دانش رسانه‌ای در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در این راستا دوره‌های آموزشی مختلفی از جمله «فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی»، «مبانی سواد رسانه»، «جنگ نرم و ضروریات آن»، «پشت‌پرده شبکه‌های اجتماعی»، «تبلیغ در فضای مجازی»، «خانواده و فضای مجازی»، «تشکیلات در فضای مجازی»، «آموزش تخصصی شبکه‌های اجتماعی» و دیگر دوره‌های آموزشی از جمله آشنایی با نرم‌افزارهای گرافیکی، نرم‌افزارهای فیلم‌سازی، نویسندگی، خبرنگاری و دیگر دوره‌های آموزشی برای جامعه هدف برگزار شده است.

معاونت تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی عنوان داشت: تاکنون توانسته‌ایم برای اجرای دستور کارهایی که به بخشی از آن اشاره شد با نهادهای مختلفی از جمله آموزش‌وپرورش تعامل بسیار خوبی داشته باشیم که نتیجه ثمربخش آن حضور گسترده، جدی و مستمر در مدارس سطح استان به‌منظور برگزاری کلاس‌های آموزش فضای مجازی برای دانش‌آموزان است.

زارعی اضافه کرد: در نظر داریم در سال جاری با راه‌اندازی نهضت «نسرا» یعنی نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی، دوره‌های آموزشی را در سطح کلان در سطح استان و سپس در سراسر کشور برگزار کنیم. 

انتهای پیام/۳۴۰۳/ج


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا